განათლება,მთავარი,სიახლეები

რატომ ვერ წავიდა ბავშვების ნაწილი სკოლაში – რას ამბობენ მოსწავლეების გადამყვან კომპანიაში

16.01.2024 • 14302
რატომ ვერ წავიდა ბავშვების ნაწილი სკოლაში – რას ამბობენ მოსწავლეების გადამყვან კომპანიაში

15 იანვარს საჯარო სკოლებში ახალი სასწავლო წელი დაიწყო, თუმცა სკოლების გარკვეულ ნაწილში ბავშვები სასწავლო პროცესს ვერ დაესწრნენ, რადგან ტენდერში გამარჯვებულმა კომპანიამ მათი ტრანსპორტით მომსახურება ვერ უზრუნველყო.

„ბათუმელები“ რამდენიმე სკოლის დირექტორს ესაუბრა, სადაც გვითხრეს, რომ გუშინ ბავშვები ტრანსპორტს არ მიუყვანია სკოლაში, თუმცა რატომ – ზუსტი მიზეზი მათთვის უცნობია.

„თოვლია და ალბათ მაგიტომ არ მოვიდა ტრანსპორტი“, – გვეუბნება სხალთის სკოლის დირექტორი თემურ შაინიძე. ზუსტად რამდენი ბავშვი სარგებლობს ტრანსპორტის მომსახურებით ვერ გვიზუსტებს, თუმცა ამბობს, რომ მიზეზი სავარაუდოდ ყინვებია.

თაგოს საჯარო სკოლის დირექტორი ილია ბოლქვაძე კი ამბობს, რომ მის სკოლაში 5 მოსწავლე სარგებლობს ტრანსპორტით, თუმცა გუშინ მოსვლა მოახერხეს.

„ჩვენ მაღალი გამავლობის მანქანა გვყავს და შეძლო მოყვანა. თუმცა, ძალიან ბევრი სკოლა წერდა, რომ ვერ მოემსახურნენ. არ ვიცი რა იყო მიზეზი“, – გვეუბნება ის.

სკოლებში ბავშვების ტრანსპორტირების უზრუნველყოფა შპს „საქართველო 777“-ს ევალება – ტენდერში სწორედ ამ კომპანიამ გაიმარჯვა. როგორც „ბათუმელებს“ აჭარის განათლების სამინისტროში უთხრეს, კომპანია ახლა აწარმოებს მძღოლებთან მოლაპარაკებებს და შეფერხების მიზეზი ეს არის.

„დეკემბერში ჩატარდა კონსოლიდირებული ტენდერი და გამარჯვებულია შპს „საქართველო 777“. ახლა მიმდინარეობს მძღოლებთან შეხვედრა, მოლაპარაკებები.

რამდენში [სკოლაში] არ შესრულდა რეისი, ასე კონკრეტული ციფრი არ ვიცი, მაგრამ მუშა პროცესია, მიმდინარეობს შეხვედრები მძღოლებთან“, – ამბობს ჯაბა აბულაძე, აჭარის განათლების სამინისტროს საჯარო სკოლების მოსწავლეთა ტრანსპორტირების კოორდინატორი.

„ბათუმელები“ შპს „საქართველო 777“-ის წარმომადგენელს გოჩა შავაძეს ესაუბრა, რომელიც ადასტურებს, რომ გარკვეული პრობლემები ნამდვილად შეიქმნა, თუმცა აგვარებენ.

„კომპანია, „333“, რომელიც წინა წლებში მუშაობდა და ვეღარ გაიმარჯვა ტენდერში, მძღოლებს ჰპირდებოდა ხელფასზე 10 ლარის დამატებას და ეუბნებოდა, რომ ჩვენთან არ ემუშავათ. ამის გამო, ოცამდე მძღოლმა უარი განაცხადა მუშაობაზე. სალიბაურის ორ სკოლაში შეგვექმნა პრობლემა, ერგეშიც იყო პრობლემა, რადგან მძღოლებმა გამოგვიცხადეს, რომ არ იმუშავებდნენ ჩვენთან.

ახალშენში, ორთაბათუმში ვიყავით და დაველაპარაკეთ მძღოლებს, სალიბაურში არც მოგვისმინეს. თუ ვინმე არ გავიდა, ხვალ შეიძლება ვერ ჩავანაცვლოთ ისინი, მაგრამ ვინც არ იმუშავებს მათ დროთა განმავლობაში ჩავანაცვლებთ. ბავშვებს ქუჩაში ხომ ვერ დავტოვებთ.

ეს ყველაფერი მოდის წინა [ტენდერში გამარჯვებული] კომპანიის ხელმძღვანელობიდან და ამის ფაქტებიც გვაქვს, როცა ის შეხვდა მძღოლებს და ჰპირდებოდა ხელფასების გაზრდას, თუ ჩვენთან არ იმუშავებდნენ.

დღეს თითქმის 95 პროცენტით მოგვარებული გვაქვს პრობლემა და თუ რომელიმე მძღოლი კიდევ არ წამოვა მოლაპარაკებაზე, მაშინ ავიყვანთ სხვებს“, – გვეუბნება გოჩა შავაძე.

შავაძე ირწმუნება, რომ მაღალმთიან მუნიციპალიტეტებში მძღოლებთან ყველაფერი გარკვეულია და მალე ხელშეკრულებებსაც გააფორმებენ, თუმცა არ აზუსტებს იმ სკოლებს, სადაც ვერ მოხერხდა მოსწავლეების ტრანსპორტირება.

„რამდენიმე მძღოლია კატეგორიული წინააღმდეგი, არ ვიცი ხვალ ვინ არ გამოვა. წინასწარ როგორ გითხრათ. მაგრამ უმრავლესობა მუშაობს და ისინი, ვინც არიან ზიალ ბერიძის მეგობრები, ამხანაგები, უარს ამბობენ. ქობულეთში მოიგეს ტენდერი და იმუშაონ“, – ამბობს შავაძე.

„ბათუმელები“ შპს „333“-ის წარმომადგენელს ზიალ ბერიძესაც ესაუბრა. ის უარყოფს მძღოლებზე ზემოქმედების საკითხს და ამბობს, რომ მათთან რაიმე მოლაპარაკებებს არ მართავს.

„ჩვენ დავამთავრეთ მძღოლებთან ხელშეკრულება წინა წელში. არავითარი შეხება აღარ გვაქვს მათთან. ახალი კომპანია როგორ მუშაობს და რას აკეთებს ნამდვილად არ ვიცით.

ჩვენი მეორე კომპანია მუშაობს ქობულეთში, სხვა რეგიონებში აღარ ვმუშაობთ. იმ თანხად, რაც „საქართველო 777“-მა შესთავაზა სახელმწიფოს, არ მიღირს მუშაობა და ის რას იზამს, არ ვიცი“, – ამბობს ზიალ ბერიძე.

გოჩა შავაძის თქმით, სკოლების ტრანსპორტით მომსახურებისთვის 1 მილიონ ლარზე მეტია გათვალისწინებული ტენდერით. კომპანია ვალდებულია 350 საჯარო სკოლას გაუწიოს მომსახურება წლის განმავლობაში.

მას ვკითხეთ, რატომ ვერ მოახერხა სწავლის დაწყებამდე მძღოლებთან ხელშეკრულებების გაფორმება, რაზეც შავაძე ამბობს, რომ დასვენების დღეებმა შეუშალათ ხელი. „ახალი წლის დღეები იყო. ხალხი არ მუშაობდა და ველოდებოდით“, – განაცხადა მან.

ტრანსპორტის მომსახურებაზე შპს „საქართველო 777“-თან ხელშეკრულება განათლების სამინისტრომ 2023 წლის 28 დეკემბერს გააფორმა.

ხელშეკრულების მიხედვით, ტრანსპორტირების ხარჯი შემდეგნაირადაა გადანაწილებული:

ქედა – 1 165 715 ლარი.  ერთი სამარშრუტო კილომეტრის ფასი 4,74  ლარი.

შუახევი – 1 005 460 ლარი.  3.2. ერთი სამარშრუტო კილომეტრის ფასი 5,17  ლარი.

ხელვაჩაური – 2 009 664 ლარი.  3.2. ერთი სამარშრუტო კილომეტრის ფასი 3,35  ლარი.

ხულო – 1 006 215 ლარი.  3.2. ერთი სამარშრუტო კილომეტრის ფასი 6,15  ლარი.

როგორც სამინისტროში გვეუბნებიან, მთლიანობაში მოსწავლეების ტრანსპორტირენაზე 9 მილიონი ლარია გამოყოფილი. ბათუმსა და ქობულეთში კი ხელშეკრულება სხვა კომპანიებთან არის გაფორმებული.

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: