მთავარი,სიახლეები

ინგლისურის მასწავლებელი, რომელიც ხულოსა და შუახევის სკოლებში ერთდროულად ასწავლის

10.02.2023 • 5176
ინგლისურის მასწავლებელი, რომელიც ხულოსა და შუახევის სკოლებში ერთდროულად ასწავლის

„არაკვალიფიციური კადრის ყოლა სკოლისთვის საკმაოდ დიდი პრობლემაა, რადგან მოსწავლე ვერ იღებს შესაბამის ცოდნას. დამახინჯებულად სწავლობს ენას. ძირითადად, ეს ეხება გამოთქმას. ეს ყველაზე დიდი პრობლემაა, რასაც ჩემი მასწავლებლობის პერიოდში  წავაწყდი.

ამ პრობლემის მოგვარება ძალიან დიდ შრომას მოითხოვს მასწავლებლისგან და არა მარტო, მოსწავლის მხრიდანაც. ასე ვთქვათ, მოსწავლეს ეკარგება ინტერესი, რადგან უწევს ნასწავლი სიტყვების, გრამატიკის ხელახლა, სწორი ფორმით სწავლა.

რა თქმა უნდა, ეს ძალიან რთულია. ორმაგი შრომა უწევთ მოსწავლეებს, რის გამოც ზარალდება როგორც მოსწავლე, ასევე მასწავლებელიც. შესაბამისად, საჭიროა კვალიფიკაციური კადრების მოძიება და დასაქმება სკოლაში“, – გვეუბნება 24 წლის თამილა შაინიძე.

თამილა ინგლისური ენის სერტიფიცირებული მასწავლებელია, რომელიც მაღალმთიანი აჭარის ორ სხვადასხვა მუნიციპალიტეტსა და სკოლაში ასწავლის.

მან 2022 წლის სექტემბრიდან ხულოს სოფელ თაგოს საჯარო სკოლაში, ამ წლის ნოემბრიდან კი შუახევის სოფელ კვიახიძეების საჯარო სკოლაშიც დაიწყო მუშაობა, სადაც უცხო ენის მასწავლებელი 6 თვის განმავლობაში საერთოდ არ ჰყავდათ.

თამილამ ინგლისური ენის მასწავლებლობა იმიტომ გადაწყვიტა, რომ უნდოდა, სწორედ იმ მოსწავლეებისთვის ესწავლებინა ენა, ვისაც საერთოდ არ ჰყავდათ ან არაკვალიფიციური პედაგოგი ასწავლიდა. „იგივე პრობლემა იყო სკოლაში, სადაც მე ვსწავლობდი. ადიგენის სოფელ ზანავის საჯარო სკოლა დავამთავრე. რამდენიმე წელი არ გვყავდა ინგლისური ენის მასწავლებელი. მასწავლებლის გარეშე ინგლისური ენის სწავლა კი ძალიან რთული იყო ჩემთვის“, – გვიყვება თამილა.

თამილა ქირით ცხოვრობს ხულოს ცენტრში. თაგოს სკოლაში მისასვლელად თაგო-ხულოს საბაგიროს იყენებს:

„შუახევის სკოლაში ტრანსპორტით მგზავრობას ჩემი ხარჯით ვაფინანსებ. ეს საკმაოდ რთულია, განსაკუთრებით ზამთრის პერიოდში, რადგან დიდთოვლიანი ზამთარი აჭარაში საკმაოდ ბევრ პრობლემას ქმნის და, შესაბამისად, გადაადგილებაც დიდ ხარჯთანაა დაკავშირებული.

შუახევის სკოლაში 2 დღე ვასწავლი. დიდთოვლობის გამო გზების ჩაკეტვის შემთხვევაში ვცდილობ, გაკვეთილის ჩასატარებლად დისტანციური ფორმატი გამოვიყენო“.

თამილა ამბობს, რომ ძალიან უყვარს მოსწავლეებთან კომუნიკაცია. ფიქრობს, რომ ახალგაზრდა მასწავლებლები სკოლებში ახალ შესაძლებლობებს, აქტივობებს, მრავალფეროვან გაკვეთილებს ნიშნავს ახალი იდეებითა და ინიციატივებით; სხვადასხვა ხერხის გამოყენებას სასწავლო პროცესში, გაკვეთილის კიდევ უფრო მეტი ეფექტიანობისთვის.

„მოსწავლეებს შეიძლება აინტერესებდეთ შეჯიბრებებში, სხვადასხვა კონკურსში მონაწილეობის მიღება, მათ შორის, ინგლისური ენაში. ინგლისურის მასწავლებელი არ ჰყავდათ და ვერ ახერხებენ მონაწილეობის მიღებას, მონაწილეობის შემთხვევაში კი პირველივე ეტაპზე ეთიშებიან კონკურსს, რაც ძალიან ამწუხრებს მათ“, – გვითხრა თამილამ.

მასწავლებლის თქმით, ერთ-ერთი პრობლემა აჭარის მაღალმთიან სოფლებში ინტერნეტიცაა, რომლის ხარისხიც განსაკუთრებით უარესდება ავდარში და პრობლემას ქმნის სასწავლო პროცესის წარმართვაში.

თამილამ ისიც აღნიშნა, რომ ძალიან ცოტა ახალგაზრდაა მაღალმთიან მუნიციპალიტეტებში.

„ალბათ მათი გადინების მიზეზი დასაქმების პრობლემაა. ახალგაზრდები მიიჩნევენ, რომ ქალაქში უკეთესი შესაძლებლობები, შანსები აქვთ და იქ დასაქმებას, საცხოვრებლად გადასვლას ცდილობენ. ეს პრობლემას ქმნის, რადგან რამდენიმე მაღალმთიან სოფელში არ ჰყავთ შესაბამისი კადრი, არ ტარდება გაკვეთილები და ეს მოსწავლეების ცოდნაზე აისახება.“

თამილა შაინიძემ ჯერ არ იცის, კიდევ რამდენ ხანს ასწავლის ხულოსა და შუახევში ინგლისურს, თუმცა ამ ეტაპზე კიდევ რამდენიმე წლით გეგმავს დარჩენას:

„ჩემი ხელფასით კმაყოფილი ვარ, მაგრამ იმ მასწავლებლების მხრიდან თუ შევხედავთ, რომლებიც მაძიებლები არიან, მათ დაბალი ანაზღაურება აქვთ და ამის გამო უქრებათ დასაქმების ინტერესი“.

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: