მთავარი,სიახლეები

მშენებლობის ნებართვის გაცემის წესი შეიცვალა – ახალი სამშენებლო კოდექსი

02.12.2019 • 6962
მშენებლობის ნებართვის გაცემის წესი შეიცვალა – ახალი სამშენებლო კოდექსი

ხვალ, 3 დეკემბერს, ახალი სამშენებლო კოდექსი სრულად ამოქმედდება. შესაბამისად, იცვლება მშენებლობის ნებართვის გაცემის წესი და როგორც სპეციალისტები განმარტავენ, რთულდება. ცვლილების შესახებ ინფორმირებული არიან მშენებლებიც, ამიტომაც ბოლო პერიოდში ბათუმის მერიის ქალაქგანვითარებისა და ურბანული პოლიტიკის სამსახურში უპრეცედენტოდ ბევრი განაცხადი შევიდა. მაგალითად, გასული კვირის ბოლოს, ორ დღეში, განაცხადების რაოდენობამ 100-ს მიაღწია. როგორც მერიის ქალაქგანვითარებისა და ურბანული პოლიტიკის სამსახურის უფროსი, მირიან მეტრეველი ამბობს, მერიის შესაბამისმა სამსახურმა შაბათ-კვირასაც იმუშავა და ყველა განაცხადი განიხილა იმის გამო, „რომ არ ეთქვათ, შეგნებულად დავტოვეთ რაიმე განუხილველად და ჩვენი მიზეზით შეეშალათ ხელი“.

რა ცვლილებებს ითვალისწინებს ახალი კოდექსი? – ამ თემაზე ჩვენს კითხვებს მირიან მეტრეველმა უპასუხა.

  • ბატონო მირიან, რა არის ყველაზე მნიშვნელოვანი, რაც მშენებლობის კოდექსში იცვლება

მთავარი არის ის, რომ უქმდება ე.წ. კ2 კოეფიციენტის კომისია და გაზრდის წესი იცვლება რადიკალურად. კანონი მოითხოვს დამუშავდეს განაშენიანების დეტალური გეგმა თითოეულ სამშენებლო ნაკვეთზე. თუმცა ამასაც აქვს თავისი შეზღუდვები. მაგალითად ის, რომ დეტალურ გეგმას მხოლოდ საკუთარ ნაკვეთზე ვერ ჩაატარებ, ირგვლივ 7000 კვ.მ. მიწის ნაკვეთი უნდა იყოს ან ოთხივე ქუჩის მხრიდან შემოსაზღვრული კვარტალი. ბათუმის პირობებში დიდი მიწის  ნაკვეთები გამოვა ერთიანად დასაგეგმარებელი.

მთავარი და მნიშვნელოვანი არის ისიც, რომ დადგენილი იქნება საბალანსო ერთეულები, თითოეულ კვარტალში რამდენი შეიძლება იყოს განაშენიანების ინტენსივობის კოეფიციენტი. განსაზღვრულია ისიც, ჯამში რამდენი ადამიანი შეიძლება ცხოვრობდეს. მაგალითად, მშენებელს უნდა კვარტალში ერთი მაღლივი შენობის მშენებლობა, გვერდით ვეღარ ააშენებენ, ამიტომაც კვარტალში ყველას თანხმობა დასჭირდება, რაც გაართულებს ნებართვის მიღების პროცესს. თუმცა, ეს მხოლოდ ამ თანხმობითაც არ გადაწყდება. გასათვალისწინებელია ასევე სამეზობლო საზღვრიდან მოშორების რეგულაციები და ასე შემდეგ, ყველაფერი იცვლება.

კვარტალს, როცა აგეგმარებ, კანონიდან გამომდინარე  განაშენიანება უფრო დაბალანსებული იქნება.  გარდა ამისა, როცა განაცხადი შემოვა, მერიამ უნდა გამოაცხადოს კონკურსი, დაინტერესებული მხარე ვინც არის, მან უნდა დააფინანსოს კვლევა და შემდეგ, როდესაც ამ კვლევებს წარმოადგენს, თუ იქნება მისაღები, გადადის საკრებულოში დასამტკიცებლად.

  • თუ კვარტალში ერთი აშენებს და მეორე ვერა, როცა კერძო საკუთრებასთან გვაქვს საქმე, ამას როგორ არეგულირებს კანონი?

როდესაც დამუშავდება დეტალური გეგმა და დამტკიცდება, ცხადია, იქ კვარტალში მარტო ერთი შენობა ხომ არ იქნება, სიმაღლე დარეგულირდება ყველა შენობასთან დაკავშირებით ბალანსის დაცვით. ერთმა თუ ხუთი სართული ააშენა, მეორეს შეიძლება ჰქონდეს მხოლოდ ორი სართულის აშენების უფლება. ორი სართულის აშენებას თუ ემხრობა მიწის  ნაკვეთის მეპატრონე, რომლის ნაკვეთზეც ორსართულიანი იქნება დადგენილი, პრობლემა აღარ შეიქმნება. თუ ეწინააღმდეგება, თავისთავად ეს გეგმა ვეღარ დამტკიცდება. ანუ კვლევის შემდეგ მცხოვრებლების თანხმობა თუ ვერ მოიტანა, გეგმა არ დამტკიცდება.

ბათუმის მუნიციპალიტეტის მერიის არქიტექტურისა და ურბანული დაგეგმარების სამსახურის უფროსის მოვალეობის შემსრულებელი - მირიან მეტრეველი

მირიან მეტრეველი, ბათუმის მუნიციპალიტეტის მერიის ქალაქგანვითარებისა და ურბანული პოლიტიკის სამსახურის უფროსი

  • კანონი უზრუნველყოფს, რომ კვარტალში რამდენიმე მაღლივი არ გაჩნდეს, რომლებიც ერთმანეთს დაფარავს?

დიახ, რა თქმა უნდა, ამ ყველაფერს არეგულირებს.

  • ღიობის წინ ღიობის, ან ღიობის წინ ყრუ კედლის ამოყვანის საკითხები როგორ არის დარეგულირებული, რაც ბათუმისთვის მწვავე პრობლემაა?

ამ ყველაფერს განსაზღვრავს ერთ-ერთი კანონქვემდებარე დადგენილება, ამის შესახებ კოდექსში დეტალურად არ წერია. შემოდის განაშენიანების ტიპები, რომელიც შეიძლება ზოგიერთ ადგილზე იყოს აუცილებელი, ეს არის მაგალითად ღია განაშენიანება. შენობას თუ ათავსებ მიწის ნაკვეთზე, სამეზობლო შენობები ყველა მხრიდან უნდა იყოს მოშორებული, შეიძლება იყოს ნახევრად ღია განაშენიანება, თუ საზღვარზე ორი მშენებლები ერთმანეთის მიმართ ყრუ კედლებს დადგამენ და მეორე მხარეს გააკეთებენ ღია განაშენიანებას – ცოტა რთული ასახსნელია… ასევე შეიძლება იყოს დახურული ტიპის კვარტალური განაშენიანება, როცა გვერდითა კედლები ერთმანეთზე მიდგმულია, ეს იქნება ჩამწკრივებული შენობები – ანუ სხვადასხვა ტიპის განაშენიანების ცნება შემოდის. ამას აზუსტებს გენგეგმა, მაგრამ რადგან ჩვენ გვაქვს ძველი გენგეგმა და ის გაუქმდება, პროექტები შეთანხმდება მხოლოდ კვლევის შედეგად, რაც თავისთავად გამორიცხავს მიშენებებს, ფასადის დახურვას და ასე შემდეგ,

  • უსაფრთხოების საკითხებს რაც შეეხება, გარდა იმისა, რასაც #41- დადგენილება აწესებს, კანონში დამატებით რეგულაციები შემოდის?

კოდექსი უფრო ქალაქმშენებლობით საკითხებს განსაზღვრავს. მშენებლობა, მოცულობა, სიმაღლე, დამტკიცების წესი. გენგეგმის [გრგ-ს ], დეტალური გეგმების დამტკიცების წესს განსაზღვრავს. სხვა დადგენილებები, რაზეც მე ვსაუბრობდი, ამ კოდექსის ამოქმედებასთან ერთად ამოქმედდა. ასევე სხვა დადგენილებებიც, რომლებიც დღეს მოქმედ კანონმდებლობას ართულებს. ლიფტების, კიბეების და სახანძრო უსაფრთხოების წესები დარჩა იგივე 41-ე დადგენილების რეგულაციის ქვეშ.

  • რას ამბობს კოდექსი ეზოებთან, გამწვანებასთან და პარკინგთან მიმართებაში?

ეს საკითხებიც დარეგულირდება. მაგალითად, კოდექსი  აუცილებლად ითხოვს საბავშვო მოედნის მოწყობას მრავალბინიანი მშენებლობის დროს. რა თქმა უნდა, ეს უნდა იყოს წყალგამტარი ფენით  გაკეთებული და მშენებელი მიწას ვერ დატოვებს მოედნის სახით. გამწვანებული ზოლი უნდა იყოს მინიმუმ ათი პროცენტი, სხვადასხვა ზონაში სხვადასხვა, მაგრამ მინიმუმი ათი პროცენტია.

  • მასალების ხარისხის კონტროლის თვალსაზრისით რას ითვალისწინებს კოდექსი? ხშირად გვესმის, რომ ახალაშენებული სახლების ფასადები მალე გამოდის მწყობრიდან.

მაგ საკითხთან დაკავშირებით, როგორც ვიცი, დადგენილება 2020 წელს უნდა შევიდეს ძალაში, რომელიც ამ ყველაფერს განსაზღვრავს. ერთ-ერთ დადგენილებაში არის ისიც, რომ განისაზღვროს ფასადის მოპირკეთების მინიმალური ხარისხი.

უკვე დარეგისტრირებულ განაცხადებს ახალი კანონის მიხედვით განიხილავთ, თუ მანამდე მოქმედი რეგულაციებით?

თუ უკვე დამტკიცებულია პირველი ეტაპის დოკუმენტაცია – ეს არის კოეფიციენტები, სადაც განსაზღვრულია სართულიანობა და ასე შემდეგ, თუ არ შეიცვალა რაიმე, პირველ იანვრამდე უნდა იყოს შეთანხმებული პროექტი, თორემ ძალას კარგავს. თუ შეთანხმებულია პროექტი, მას არ ეხება. ასევე არ ეხება დამტკიცებულ განაშენიანების რეგულირების გეგმებს.

 

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: